Baan bouw

Algemene informatie over de  miniatuurwereld van Oostenrijk in Miniatuur:

Begin van de bouw20 februari 2017 (Op papier)
Eerste rails gelegd8 september 2017
TijdperkV - VI ( 1990 - heden ) + locs uit vroegere tijden bij het museumdepot
MotiefDorp met belangrijk spoorwegknooppunt. Middelgroot station met een (museum)stoomdepot uit vroegere tijden bewaard gebleven.
SpoorbreedteN (1:160)
BouwvormU - vorm
Afmetingen (huidige)1.20 * 3.55m (Grote poot van de 'U')
1.20 * 1.00m (Onderkant 'U', kan nog wijzigen)
Rails systeem (Zichtbaar)Fleischmann zonder bedding + servo wisselaandrijving
Rails systeem (Onzichtbaar)Fleischmann zonder bedding + standaard wisselaandrijving
SysteemDCC
SoftwareiTrain
Totale raillengte in gebruik58 meter 26cm (Inclusief tijdelijk lus om rond te kunnen rijden)
BesturingUhlenbrock Intellibox I (Primair - Aansluiting met pc en S88 [wordt veranderd])
Uhlenbrock Intellibox II (Secundair - Extra stuurcentrale, wordt op termijn de primaire unit)
Wissels, bezetmeldingRoSoft modules
Transformatoren3 (2x IB voeding, 1x wissels voeding)
Aantal treinen30 (16 digitaal, 5 in iTrain)
Aantal wissels40
Aantal seinen0
Aantal stations1 [In aanbouw] 2 gepland
Aantal schaduwstations1 (2x 10 sporen)
Aantal pc schermen2
Laatst bijgewerkt26-01-2019 22:02

Bouwverslagen

  • Lange stilte Op de website is het al een behoorlijke tijd stil. Geen nieuw materieel te melden, weinig bezigheden aan de baan.. Afgelopen weekend ben ik terug gekomen van 3 en een halve week vakantie, dus sowieso geen tijd of gebeurtenissen op de zolder. In de weken ervoor was dat geheel anders! Wie de Facebookpagina in de gaten houd heeft dat dan ook wel gezien. Door anderhalve week in nachtwerk te zitten, was er overdag ineens veel vrije tijd gekomen, die ik ‘s avonds na een werkdag niet heb. Er is dus van alles gebeurd!   Station en helix Het [ Lees meer.. ]

  • Tot aan nu! Lange tijd bleef het stil, lange tijd geen bouwupdates, tot aan nu! 😉 De foto rechts laat de baan in een overzicht zien! Ik kan rustig verklappen, ik ben stukken verder dan er op deze foto te zien is. Rechtsonder is het eerste deel van de klim wel al te zien, deze lag er ook al eventjes. Die helling ben ik verder gaan uitwerken, nog een keer verplaatst omdat de eerder gekozen positie niet lekker uit kwam in het geheel. Ook mooi te zien, linksonder staat (nu nog) het bureau met de computer waar o.a. iTrain op [ Lees meer.. ]

  • Grote update De afgelopen periode is er veel gebeurd, heel veel! Echter wegens drukte van het werk ben ik er niet aan toe gekomen om een mooie bouwupdate te geven van alle veranderingen! Ik hoop deze week tijd te vinden om het een en ander in een mooie update te kunnen verwerken. Op de facebookpagina zijn al diverse foto’s verschenen tijdens het bouwen en mogelijk hebben jullie deze gevolgd. In de aankomende bouwupdate heb ik meer nieuws te melden, wat nog niet op de facebookpagina is verschenen!! Website Ook de website heeft wat achterstallig onderhoud. Dit hoop ik komende week [ Lees meer.. ]

  • Herstart! Nu de zomerperiode voorbij is, de temperaturen aan het dalen zijn en het dus weer werkbaar wordt op de zolder, wordt het hoog tijd om de deur weer te openen: Een grote puinhoop! De vakantie spullen liggen in de andere hoek. Niet werkbaar helaas! Dit weekend aan het opruimen, komende week opruimen en volgend weekend opruimen! Tussendoor nog werken en andere dingen doen. Hopelijk is het vanaf volgende week weer allemaal aan kant en kan ik mij weer richten op de baan. Inmiddels wel de computer uitgegraven en bijgewerkt, iTrain bijgewerkt naar de laatste versie en de Vectron een [ Lees meer.. ]

  • Nieuwe lus erbij

    Hoe ver zijn we? De afgelopen periode is er vrij weinig zichtbaars gedaan, veel onder de baan gehangen met het aansluiten van de blokken en wissels van Fase 1. Deze klus is bijna afgerond! Rond de sinterklaastijd was ik al begonnen met een stukje erbij te bouwen, de eerste wissels van Fase 2! Tot nu toe ligt de uitgaande kant in zijn geheel. Om te ingaande kant te kunnen realiseren moest de tijdelijk lus weggehaald worden, de splitsing naar de sporen 1.1 t/m 1.10 en 2.1 t/m 2.10 kon daarmee teruggelegd worden. Een nieuwe lus moet nu erbij gebouwd worden [ Lees meer.. ]